Skip to main content

“Social media is ons visitekaartje geworden”

Beter zichtbaar worden. Dat was de bedrijfsdoelstelling van Wasserij Boumans. Wij helpen hen deze te realiseren via social media beheer en zoekmachineoptimalisatie. Max van de Laar, Adjunct-Directeur bij Wasserij Boumans: “Ik hoor vaak dat leveranciers ons op social media hebben gezien.”

Voorlopen op concurrentie

Wasserij Boumans is al meer dan 75 jaar een begrip in de regio Zuid-Holland. Met maar liefst 100 medewerkers ontzorgen ze meer dan 500 klanten in het wassen, drogen en strijken van linnengoed. Nieuw linnengoed huren of kopen? Ook daarvoor kun je bij Wasserij Boumans terecht. De dienstverlening van Wasserij Boumans is daarmee een compleet pakket, maar hoe zat het met online marketing? “Ik wilde met onze diensten naar buiten treden”, vertelt Max. “Tegenwoordig kun je niet meer om social media heen. Niet alle wasserijen doen er iets mee en een verzorgde bedrijfspagina geeft een professionele uitstraling. Maar hoe moest ik dat aanpakken?”

Lokaal en persoonlijk contact

Het onderhouden van social media kost tijd, dat wist Max ook. “We zouden hiervoor natuurlijk tijd vrij kunnen maken”, zegt hij. “Maar aangezien online marketing niet onze core business is, wist ik dat dit niet zou werken. Er zouden dan toch andere zaken tussendoor komen, waardoor we ineens drie maanden niets zouden posten.” Social media uitbesteden was daarom een aantrekkelijke optie. Via een externe partij werd Social Manners hem aangeraden. “Ik wilde niet met een groot online marketingbureau in zee, want dan word je als klant vaak als ‘nummertje’ behandeld. Lokaal en persoonlijk contact vind ik belangrijk”, vertelt Max. Laat het kantoor van Social Manners nu net op loopafstand van de wasserij gelegen zijn! We gingen bij hen langs, waarna de samenwerking al snel rond was. Het doel: social media het visitekaartje van Wasserij Boumans maken.

Scherp online visitekaartje

Het werd een intensieve samenwerking. “Ik moest zelf actief meedenken over nieuwe content”, vertelt Max. “Iedere maand bespreken we in een half uur de contentkalender en plannen we vooruit. Dat kost mij tijd, maar daar heb ik zelf voor gekozen. Ik weet wat er in het bedrijf speelt, Social Manners kan niet raden dat er bijvoorbeeld een nieuw onderdeel in de productie geïnstalleerd is.” Actualiteiten als deze scoren vaak goed op social media. De korte tijd die Max hiervoor neemt het daarom dik waard! En zo gingen we samen aan de slag om het online visitekaartje van Wasserij Boumans zo scherp mogelijk te maken. Met duidelijk succes!

Opvallen bij leveranciers

Wasserij Boumans heeft inmiddels haar zichtbaarheid vergroot door consistent boeiende content te delen via diverse online platformen. Het effect ervan merkte Max al snel. “Ik maak regelmatig mee dat een leverancier in een gesprek zegt: ‘Dat heb ik op jullie social media gezien’. Het is waardevol om informatie te delen over de samenwerkingen met onze partners. Daarnaast willen we ook onszelf als werkgever laten zien, door medewerkers van ons bedrijf in beeld te brengen. Social media is nu echt ons visitekaartje geworden.” Mooi om te horen! Hoe zat het met de vindbaarheid op Google? Dat is namelijk ook een belangrijk onderdeel van online zichtbaar zijn. “Onze webteksten waren echt niet meer up-to-date”, lacht Max. “Zoekmachineoptimalisatie zou een manier kunnen zijn om meer klanten te werven. Het was fijn dat we ook hiervoor bij Social Manners terecht konden.”

Proactief en snel geregeld

Wasserij Boumans kan zich nu weer volledig richten op andere zaken. “Dat is fijn”, zegt Max. “Online marketing is bij ons geen prioriteit. Het is daarom ook prettig dat Social Manners proactief is, zodat we samen op social media het beste resultaat kunnen behalen. Buiten het tussentijdse contentoverleg, zijn onze taken ‘mail checken, akkoord geven en klaar’. Het is allemaal snel geregeld, Social Manners komt haar afspraken na en heeft een goede planning.” Onder zoekmachineoptimalisatie valt niet alleen het herschrijven van huidige webteksten. Een ander belangrijk onderdeel is klantcases, zoals dit verhaal. “Daarmee kunnen we het vertrouwen richting onze webbezoekers vergroten. Dat zou nog een mooie toevoeging aan onze online marketing kunnen zijn”, vertelt Max met het oog op de toekomst. “Voorlopig blijven we zeker met Social Manners samenwerken.”

Een mooi compliment! Heb jij ook geen tijd om de social media van jouw bedrijf te onderhouden? Wij ontzorgen je graag. Neem hiervoor gerust contact met ons op!

Ook social media uitbesteden? Of een klantcase op jouw website?

Maak een afspraak
Sam