“Social Manners helpt onze bedrijfsdoelstellingen te behalen”
Het is de wereldspeler op het gebied van grootvermogenstransformatoren: Royal SMIT Transformers. Vanuit het mooie Nijmegen bouwen ze transformatoren om zo bij te dragen aan een duurzamere wereld. SMIT Transformer Service is een verlengstuk van het bedrijf en focust zich op onderhoud en service. Social media laten ze al geruime tijd aan ons over. René Westen, Interim Recruiter bij Royal SMIT Transformers: “Social Manners is een verlengstuk van onze marketingafdeling geworden.”
Naamsbekendheid door social media
Royal SMIT Transformers is een bekend begrip in de wereld van grootvermogenstransformatoren. “Met de naamsbekendheid zit het dus wel snor, zou je denken”, aldus René. “Maar als je niet in de wereld van transformatoren zit, ken je ons bedrijf niet. Wij zijn trots op de producten die we maken en willen dat ook uitdragen naar andere doelgroepen.” Een goed kanaal hiervoor is social media, al had René zelf geen tijd om hiermee bezig te zijn. Hij contacteerde verschillende bedrijven die hem hierin konden ondersteunen, waaronder Social Manners. “Wat mij aansprak aan dit bedrijf is de persoonlijke en progressieve aanpak. Ik had direct contact met de mensen in de organisatie. Daarom besloot ik eens kennis te maken.”
Social media beheer
Rond april 2022 ging Social Manners langs in Nijmegen voor een ontmoeting. Een gezellig gesprek, waarna we een rondleiding kregen door de fabriek van Royal SMIT Transformers. Dat was fijn, want zo kregen we een goed beeld van het bedrijf en ook de doelgroep die we wilden bereiken. De start van de samenwerking ging dan ook vloeiend. “Wat ik vooral fijn aan de samenwerking met Social Manners vind, is dat ze op verschillende vlakken meedenken. Er staan veel vacatures open en daarmee is het makkelijk om dat maar te posten. Social Manners draagt ook andere ideeën aan. Ze denken actief mee over het delen van relevante content”, aldus René. “Daarnaast komen ze alle afspraken na. Het klinkt misschien cliché, maar alles wat ze doen sluit aan bij onze wensen. Zeker ook omdat we concrete resultaten behalen.”
Concrete resultaten
Hoewel in eerste instantie het idee was om Royal SMIT Transformers zichtbaarder te maken voor een nieuwe doelgroep, hebben we het bedrijf ook geholpen diverse onderwerpen uit te lichten. “We lieten altijd zien dat we transformatoren bouwen, een product waar we zeer trots op zijn. Echter willen we ook aantonen dat we maatschappelijk verantwoord ondernemen en een goede werkgever zijn. Social Manners neemt al deze onderwerpen mee in de contentplanning, waardoor we over alles wat we belangrijk vinden kunnen communiceren.”
Betrouwbare partner
De online kanalen van Royal SMIT Transformers en SMIT Transformer Service zie je nu wekelijks voorbijkomen. Of je nu actief bent in de wereld van transformatoren of niet! “Onze naamsbekendheid heeft door de samenwerking echt een boost gekregen, daar zijn we ontzettend blij mee. De komende jaren blijven we dan ook zeker samenwerken met Social Manners. Ze zijn voor ons een verlengstuk van de marketingafdeling geworden en een betrouwbare partner waarmee we onze bedrijfsdoelstellingen behalen.”
Wil jij de naamsbekendheid van jouw bedrijf ook vergroten? Neem dan gerust contact met ons op, we denken graag mee over de mogelijkheden!