“Social Manners is ambitieus en heeft verstand van zaken”
Ze waren bekend met social media, maar tijd om hiermee aan de slag te gaan? Dat ontbrak bij H&G Talent Verhelderd. Ze vroegen Social Manners om ondersteuning. Een goed idee, want social media biedt kansen om de online zichtbaarheid van het bedrijf te vergroten! Cindy van de Moosdijk, administratieve duizendpoot bij H&G Talent Verhelderd: “Klanten waarderen het dat we nu online en offline dezelfde uitstraling hebben.”
Geen tijd voor social media
H&G Talent Verhelderd adviseert organisaties al sinds 1992 over hoe talenten van medewerkers en managers optimaal benut kunnen worden. Dit doen zij aan de hand van assessments en psychologische tests. Al kun je bij H&G Talent Verhelderd ook aankloppen voor competentieontwikkeling, coaching, loopbaanadvies- en begeleiding of outplacement! Oftewel: het bedrijf draagt bij aan het werkgeluk van een ander. Hoe mooi is dat? Offline was dat wel bekend, maar online moest er nog aan de zichtbaarheid gewerkt worden. “Ik heb zelf wel kennis van social media”, vertelt Cindy, “maar wanneer er op kantoor een taak bij komt, wordt social media aan de kant geschoven. Het resultaat: de ene keer zijn we online heel actief en dan weer een tijd niet. We misten continuïteit.” Zonde, want social media is het visitekaartje van een bedrijf voor potentiële klanten!
Jong en ambitieus team
Social Manners kwam via via met H&G Talent Verhelderd in contact. “Toen het team binnenkwam, dacht ik meteen: wat een leuke en enthousiaste jonge mensen!”, vertelt Cindy. “Ze vertelden me dat ze een strategie voor social media zouden opzetten en zelf de posts konden schrijven. De planning en opvolging hiervan zouden ze ook overnemen. Oftewel: dienstverlening met alles erop en eraan, waardoor we niet meer naar social media om hoefden te kijken. Daarnaast was ik verrast hoe goed ze zich hadden voorbereid.” Om H&G Talent Verhelderd een beeld te geven van wat ze van ons konden verwachten, hadden we alvast een planning en strategie gemaakt voor de eerste maand. Hierin beschreven we onderwerpen die interessant konden zijn om op social media te delen. “De social posts waren nog net niet uitgewerkt”, lacht Cindy, “dit straalde echt uit dat ze zich hadden verdiept in ons als klant. Het team kwam met goede ideeën, was zeer gemotiveerd en had verstand van zaken.”
Korte lijnen en laagdrempelig contact
We laten op social media nu vooral zien wat H&G Talent Verhelderd als bedrijf doet. Denk aan trainingen over motiverend leiderschap. “Hiervoor hebben we samen maandelijks een contentoverleg”, vertelt Cindy. “Ik blader dan door de agenda van mijn collega’s om de actualiteiten van de maand te door te geven. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een klantbezoek. We zien dat deze content onder de doelgroep goed scoort. Trouwe klanten vinden het leuk om te zien waar we mee bezig zijn, terwijl er voor ons weinig tijd in zit”, vertelt Cindy. De samenwerking met Social Manners bevalt haar goed. “De korte lijnen zijn erg fijn, het contact is laagdrempelig.” Het totaalplaatje van H&G Talent Verhelderd is nu compleet. “Online en offline hebben we dezelfde uitstraling en dat wordt door klanten duidelijk gewaardeerd. Wat ons betreft werken we nog lang met Social Manners samen.”
Een mooi compliment! Heb jij ook geen tijd om de social media van jouw bedrijf te onderhouden? Wij ontzorgen je graag. Neem hiervoor gerust contact met ons op!