Skip to main content

“Niet meer aan social media hoeven denken geeft rust”

Veiligheid, milieu en kwaliteit. Dat zijn onderwerpen waar Diks Process Support bedrijven over adviseert en traint. Het onderwerp social media schoot er volgens Roy Diks, eigenaar van Diks Process Support, echter vaak in. “Social Manners is voor mij een fijne stok achter de deur.”

 

Geen tijd voor social media

Actief zijn op social media draagt bij aan een betere zichtbaarheid van je bedrijf. Dat wist Roy ook. “Vanuit deze gedachte postte ik zelf wel eens wat op de LinkedIn-pagina van Diks Process Support”, vertelt hij. “Er zat echter geen consistentie in deze posts: de ene week schreef ik wat en daarna weer een tijd niet. Ik vergat het vaak, maar bovenal had ik er helemaal geen tijd voor. Dat vond ik jammer, want ik wist dat social media Diks Process Support veel kon opleveren. Hoe pakten andere bedrijven dit aan?”

 

Laagdrempelige werkwijze

Roy vroeg zijn netwerk om tips. “Zij raadden mij Social Manners aan. Dit bedrijf zou mij alles omtrent social media uit handen kunnen nemen”, vertelt hij. In oktober 2022 nam Roy contact met ons op, waarna we bij hem op kantoor langskwamen. “De afspraak was snel gemaakt en er was meteen een klik. Social Manners hanteert een heldere en toegankelijke aanpak, zonder ingewikkelde marketingtermen en modellen. Ze hanteerden een duidelijke strategie met overzichtelijke communicatierubrieken. De laagdrempelige benadering gaf mij een positief gevoel.”

 

Complete ontzorging in social media

En zo sloegen Social Manners en Diks Process Support de handen ineen. We startten met één social post per week. “Het idee dat ik niet meer aan social media hoefde te denken, gaf me rust”, aldus Roy. “Het enige wat ik nu hoef te doen is input aanleveren voor een nieuwe social post. Denk hierbij aan nieuwsberichten uit het vakgebied of trainingen die op de planning staan. De social post check ik vervolgens en daarna is het alweer klaar. Zelfs het publiceren van de post nemen ze uit handen. Ik heb er echt geen omkijken meer naar.” Om Roy zo veel mogelijk te ontlasten werken we vooruit. Al is dat niet altijd mogelijk. “Bij Diks Process Support is het regelmatig ad hoc”, geeft Roy toe. “Als ik een idee heb, moet ik er meteen iets mee. Social Manners begrijpt dat en laten vaak alles uit handen vallen om deze post te realiseren.”

 

Stok achter de deur

Ad hoc werken doen we graag als het nodig is. Al denken we ook mee hoe we deze spoedgevallen kunnen voorkomen. “Ik ben druk met mijn eigen zaken, waardoor ik vergeet belangrijke nieuwsberichten door te sturen voor op social media. Social Manners appt altijd om te vragen of er actualiteiten binnen ons vakgebied zijn. Als ze dat niet zouden doen, schiet het er bij mij echt tussen. En dat terwijl ik natuurlijk dit soort dingen wel graag wil delen”, vertelt Roy. “Social Manners is voor mij niet alleen de uitvoerende partij. Ze zijn ook een stok achter de deur.”

 

Meedenken

Maar ook op ander vlak denkt Social Manners mee. Zo zagen we bijvoorbeeld dat de blogpagina van Diks Process Support niet up-to-date was. Om de website nog beter op Google vindbaar te laten zijn, adviseerden we deze pagina actueel te houden. “Extra werk had ik hier niet aan, want ook dit kon Social Manners uit handen nemen”, vertelt Roy. “De werkwijze is hetzelfde: ik lever een onderwerp aan – denk aan de Veiligheidsladder – en Social Manners schrijft hier een blog over. Af en toe komt het voor dat er iets kleins inhoudelijk niet klopt, maar 9 van de 10 keer is alles in één keer goed. Dat vind ik knap, aangezien we allebei een compleet ander vakgebied hebben.”

 

Positief ongevraagd advies

Roy kon zich weer volledig richten op ondernemen en vertelde ons vaak enthousiast over zijn samenwerkingen. Waarom deze klanten niet in de kijker zetten via een klantcase, bedachten wij ons toen. Dat draagt ook weer bij aan een betere zichtbaarheid op Google! “Al deze ‘ongevraagde adviezen’ vind ik heel waardevol. Ik was hier zelf niet zomaar opgekomen”, lacht Roy.

 

Fijne sparringpartner

Waar we begonnen met één keer in de week posten op social media, hebben we nu ook de frequentie verhoogd naar twee keer in de week. Want het bedrijf heeft ontzettend veel leuke dingen om te delen! Wat de samenwerking Roy tot nu opgeleverd heeft? Een betere vindbaarheid en professionele uitstraling op Google en social media. “Maandelijks hebben we een overleg om nieuwe ideeën uit te wisselen”, vertelt Roy. “Door de proactieve houding van Social Manners zijn ze een goede sparringpartner geworden. Zo denk ik nu na over andere vormen van online marketing waar ze mogelijk bij kunnen helpen. Het is fijn om te weten dat ik met mijn ideeën altijd bij het bedrijf aan kan kloppen.”

Ben je benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op!

Ook niet meer aan social media hoeven denken? Of een klantcase op jouw website?

Maak een afspraak
Sam